Chokladtårta med Jordgubbar

hade lite tråkigt så jag hittade på nått o göra :P det ser faktist gott ut , hoppas det blir lika bra som de har gjort :P Det är hallon på bilden men jag har jordgubb , mm 10 minuter kvar tills den kommer ut från ugnen då e det bara att vänta . . . Jag kan skriva receptet också så någån kanske kan testa :P För en stund sen var jag ute med maya o rola och tog en liten promenad och så såg vi lana, emilia, milaja,mimmi och så var awel där hon har kommit från London, hon flyttade dit för typ 2 år sedan och jag kan säga att hon e grym på engelska :P
Och den här datorn har virus det e så irriterande , varje minut ska det komma upp något. Jag har glömt berätta att mimo kommer på tisdag och samma dag fyller brorsan år! Men have a good night ,




200 g smör
3 dl frysta hallon
3 dl strösocker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
3 ägg
3 dl vetemjöl



Gör så här


Sätt ugnen på 175°. Smält smöret i en kastrull. Rör i hallonen så att de tinar.
Lyft kastrullen från plattan. Rör ner socker, kakao och vaniljsocker. Rör ner ett ägg i taget och till sist mjölet. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter.
Grädda mitt i ugnen 20-25 min. Kakan ska vara lite kladdig i mitten. Låt kakan kallna. Pudra över lite florsocker. Servera ev med vispad grädde och hallon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0